Re: Dysk zewnętrzny - z jakim interfejsem wybrać?

Autor: bodie kotas <newslite_at_gazeta.pl>
Data: Sat 13 Jun 2009 - 16:36:56 MET DST

On 2009-05-23 19:02:29 +0200, Doc <docentos13@wp.pl.na.pohybel.spamerom> said:

> Witam,
>
> Zastanawiam siê nad zakupem du¿ego dysku zewnêtrznego. My¶la³em o którym¶
> z WD My Book 1TB. I tak zastanawiam siê który wybraæ: Essential, Home czy
> Studio? Na korzy¶æ dwóch ostatnich przemawia eSATA, ale czyta³em negatywne
> opinie o tym rozwi±zaniu.

no wiesz ... zawsze znajd± siê tacy którzy twierdz± ¿e mrcedes to
nietrwa³e usterkowe auto

> Czy warto pchaæ siê w dodatkowe interfejsy, czy stare zwyk³e USB starczy?

mam dysk kombo i ró¿nica miêdzy fw a usb jest ewidentna na korzy¶æ fw i
to na oko, a nie ze stoperem

studio ma fw800 które jest prawie tak szybkie jak transmisja miêdzy
dyskiem wewn±trz kompa sata a p³yt± g³; mo¿na u¿ywaæ jako plik wymiany
dla photoshopa czy do zrzutu video w HD

jedyny problem taki ¿e nie widzia³em p³yty ze zintegrowanym fw800 a
karta pewnie 100 czy 200z³ kosztuje

> Dysk ma s³uzyæ bardziej jako archiwum a nie do ci±g³ej pracy, czy wymiany
> danych miêdzy kompami.
>
> A mo¿e kupiæ dysk jakiego¶ innegoproducenta? Segate?

wd albo lacie - innych znajomym nie polecam

jak masz kupowaæ inne to lepiej kup oddzielnie obudowê i dysk i skrêæ
... mo¿e nie bêdziesz mia³ wiele taniej ale masz wp³yw jaki model hdd
jest w ¶rodku, a je¶li przy tym postawisz na obudowê np welland'a 5,25
i dokupisz saneczki oraz za¶lepkê to masz zasilacz w ¶rodku i nie
palêtaj± siê te wzystkie kostki po biurku

> Aha. I zauwazy³em, ¿e ostatnio jest ich ma³o na stanach magazynowych. S±
> tak popularne, ¿e schodza na pniu? Czy mo¿e WD ma jakie¶ k³opoty w
> produkcji?

co do studio to siê zgadzam (mniej amatorów to mniejsze zapasy)... te
prostsze dla domowego u¿ytkownika raczej le¿±

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki