Re: Nowy laptop ale... który?

Autor: Sqeeb <sqeeb_at_internet.community>
Data: Fri 12 Jun 2009 - 00:27:03 MET DST

On Thu, 11 Jun 2009 11:48:40 -0700 (PDT)
Krzysiek wrote:

> i tak wszystkie mają 16-20ms. 6-8 to jest przejście z szarego do
> szarego. I tak wszystkie mają kolor na 6 bitach czasem coś wypasionego
> ma na 8bitach. Do obróbki zdjęć i wideo potrzebujesz absolutnie

Grafiką się specjalnie nie zajmuje, zdjęć nie przerabiam bo wole
orginały.

> minimalnie 10 bit na LUT, a najlepiej 12-14. Taki monitor kosztuje
> 4-12 tys zł. Monitory za 300-1000 zł to monitory biurowe. Takie do
> czytania poczty ;-)

O dzizas...

> A jaki komputer? Taki jaki ci sie podoba ;-)

Za dużo tego i za drogie ;-)

> [...]
> Moja żona ma DELL XPS 1530 i ten ma wszystko co potrzeba do zwykłego
> użytkowania i nawet GForce 8600GT jakby chciało sobie pograć. Ale ta
> karta się grzeje i wpieprza baterię w przeciwieństwie do Intel X3100.
> D630 ma magnezową ramę, bo jest bardzo mobilny ale XPS już nie, ale ma
> pilota do DVD i wyjście S-Video. W D630 nie ma, bo jest mi na grzyba
> potrzebne. XPS ma czytnik kart SC, MMC, MemoryStick i 4 porty USB,
> FireWire, i coś tam jeszcze. Ja mam złącze stacji dokującej i port
> RS-232 bo jest mi do pracy potrzebny! Ja mam wbudowany modem V90, a

Akurat widze, że oba te laptopy w wersji 'nowy' kosztują troszke
więcej niż 3000zł.

> Wszystko zalezy od potrzeb i przeznaczenia. Nie kupuj tylko TOSHIBY,
> ACERA i jakiś innych mało znanych ale atrakcyjnych konfiguracji. I nie
> kupuj w sieci VOBIS bo cokolwiek reklamować u nich, to lepiej złomować
> i kupić nowe. I jeszcze jedno - nie łaś się na AMD. Kup lapka z
> INTELEM. Ostatnio na alledrogo były rewelacyjne D620 po 1450 zł! I nie
> żałuj na Vistę. Home Premium to podstawa.

Akurat system operacyjny to temat na oddzielny wątek ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb