Re: Komputer Firmowy

Autor: Kuba Fingas <f.qba_at_neostrada.pl>
Data: Wed 10 Jun 2009 - 13:59:35 MET DST

Mariusz Kruk pisze:

> Nie twierdzę, że corocznej, ale paruletnie komputery już dość mocno się
> mulą.

Umm, tak dyskretnie pragnę zwrócić uwagę że zaczęło się od użytkowniczki
"Animka" i jej komentarza "za rok będzie już przestarzały", na co ja
odparłem że tylko gdy po roku nowego sprzętu wymagają.

Kilkuletnie komputery i owszem, mają pełne prawo nie przystawać do
aktualnych standardów, ale to przecież dotyczy całej, nazwijmy to
elektroniki konsumenckiej.

Z drugiej strony w Applach ten problem będzie mniej dotkliwy niż w PC -
OSX jest dużo, dużo mniej zasobożerny* niż Vista, plus gdy spojrzysz w
konfiguracje zobaczysz zasadniczą różnicę między nadgryzionym jabłkiem a
typowymi maszynkami z Vistą na pokładzie.
W Applach raczej nie widać "biednych" konfiguracji - 2 lata temu kupiłem
notka, wcale nie najdroższego z serii Pro, gdzie miałem matrycę
podświetlaną LEDami i C2D 2.2GHz. Dziś to jest bardzo przyzwoity konfig.

*Vide wiecznie wieszająca się Vista w przytaczanym przeze mnie wcześniej
w tym wątku przykładzie - 25 giga na hdd zaraz po instalacji i 850 mega
ramu zajęte przez system który nie robi absolutnie nic.
Dla porównania teraz mam odpalone Safari (Applowa przeglądarka www),
NeoOffice'a, Thunderbirda, Cog'a (player mp3), Kadu, 7 widgetów i zajęte
około 550 mega ramu.

Kuba