Re: Błędy na HDD --> chłodzenie

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Mon 08 Jun 2009 - 12:58:10 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:h0hgs7$qbv$1@inews.gazeta.pl...

> Ponieważ woda jest niebezpieczna -- może wyparować do końca
> przed czasem lub rozlać się, poszedłem na łatwiznę i wyciszyłem
> dysk softem (AAM) uzyskując zaskakujący efekty:

Zakładam że ustawiłeś AAM na pozycję "najcichszy" ?

> -- choć programy diagnostyczne nie pokazały spadku
> wydajności dysku, dysk naprawdę pracuje wolniej

Bo zmienia się tylko czas dostepu. Wszystkie pozostałe benchmarki HDD się
nie zmienią (przetestuj np. HDTachem)

> -- mam ciszej

To jasne.

> -- dysk ma mniejszą temperaturę; 37 stopni Celsjusza. :)

Hmm, nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale skoro głowice mniej mielą przy
włączonym AAM, to powinno miec to przełożenie również na spadek
temperatury.