Re: Błędy na HDD --> chłodzenie

Autor: xxx <wwwonet_at_tlen.pl>
Data: Mon 08 Jun 2009 - 08:10:01 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:h0eo0u$m64$1@inews.gazeta.pl...
> Niedawno pisałem o błędach na HDD spowodowanych
> prawdopodobnie przez zbyt wysoką temperaturę.
> (SMART pokazuje, że było 56 stopni Celsjusza,
> ale na obudowie dysku było około 65 stopni
> Celsjusza)
>
> Aby zmniejszyć temperaturę, zamontowałem pionowo metalowe
> prowadnice/szyny po bokach dysku, co niestety niewiele dało,
> po czym na dysku umieściłem metalową miseczkę wypełnioną wodą. :)

Witam.
Swoje dyski umueściłem na dnie obudowy w takiej konstrukcji:
-4 stopki mikrogumy
-płyta stalowa 5 mm gr.(wielkosci dysku)
-stopki z korka
-2 dyski jeden nad drugim skrecone pionowymi blaszkami z AL.
wszystko owinięte gumą i od czoła dysków dalem 12x 12 cm wiatrak

mam obecnie temperaturę 36 stopni i ciszę .

Ostatnio dodałem jeszcze rzepy ,aby dyski nie suwały się po dnie.

Pozdrawiam.