Re: Awaria dysku / partycji - czym naprawić

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 05 Jun 2009 - 23:00:22 MET DST

"Osadnik" h0bnbr$6f7$1@nemesis.news.neostrada.pl

> STOP. Mam dosyć już dysków. Stan jest przejściowy a dysk który uległ awarii właśnie jest dyskiem przenośnym.
> Temperaturę miał przyzwoitą 40pare *C. Ale no sorry, producent dał taka anie inną obudowę.

No właśnie -- obudowy są istotne. 40 stopni to nie jest za dużo.
Ja mam 56 -- niestety miejscami dysk jest nie do odczytania. :)
IMO było znacznie więcej. :)

>>> NTFS. Gdyby był FAT to bym sie nie zdziwił ale NTFS?

> Ino tylko myślałem że NTFS jest bardziej odporny na takie cuda.
> A jednak nie.
> MFT dobrze że istnieje w całości, mam dostęp do do danych.

Skąd wiesz, że istnieje w całości? :) Obawiam się, że konstrukcja
MFT i NTFS w ogóle nie zezwala na prosta diagnozę MFT. :) Gdybyś
rzeczywiście miał informację o tym, że z MFT jest OK, raczej nie
miałbyś tego problemu, który masz. :)

MFT może być miejscami popsuta -- nie chcę Cię martwić. :)
Wprawdzie piszesz o tym, że wszystkie dane są czytelne, ale
w istocie może się okazać, iż ta euforia jest przedwczesna. :)

Piszesz, że

  TESTDisk pokazuje że z tablica partycji wszystko ok.

ale obawiam się, że TESTDisk nie potrafi tego zdiagnozować. :)
W MFT ciurkiem pokazane są klastry plików. Jeśli gdzieś jest
błąd -- może nie być wykryty. Łatwo znaleźć część błędów -- na
przykład pliki ukrzyżowane (ten sam klaster przyporządkowany
różnym plikom, gdy nie powinien być tak przyporządkowany)
lub wskazania na nieistniejące klastry czy zajęte przez
pliki szczególne albo pokazane jako wolne, ale niestety
na tym nie kończy się lista błędów, jaki mogły zaistnieć w MFT.

Ale oczywiście może być i tak, że z MFT jest OK. :)
(czego Ci życzę)

Kolejny problem -- MFT to nie wszystko. :) Może być poprawna,
a jednak odzyskanie układu katalogów może nie być takie łatwe. :)
(a chyba na katalogach Ci zależy)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'