Re: Jaki wentylator procesora?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 17:50:47 MET DST

Marcin Kocur pisze:

> Skąd wiesz, że to połączenie, a nie wybór jednej z opcji (PWM/Voltage)?
>
> Bo w mojej instrukcji jest napisane tak:
>
> Auto - BIOS autodetects the type of CPU fan you installed and sets the
> optimal CPU Smart FAN control mode for it.
Tak piszą, bo to brzmi dobrze i marketingowo. "bios sam wykrywa, taki
mądry jest" - w praktyce bios steruje jednym i drugim, jak user nie wie
co wybrać - to najbezpieczniej wybrać wszystko ;)
A realnie jak zmierzysz miernikiem/obejrzysz oscyloskopem to się okazuje
że działa tak jak piszę ;) Tzn ten sam PWM z czipa windond steruje
sygnałem pwm na 4pin oraz taktuje tranzystorek mosfet w zasilaniu
wentylatora, który redukuje mu napięcie.