Re: Trwałość zapisu na HDD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 30 May 2009 - 23:54:11 MET DST

"Osadnik" gvs58m$cl$1@nemesis.news.neostrada.pl

> Grzeje sie silnik bo ma większe tarcie.
> Odbija sie to tez na wydajności jak i pracy samego dysku bo w tych temperaturach traci już swoje fizyczne parametry i zaczyna
> korygowac coraz więcej błędów.
> Odczyt spada pojawiają sie badsectory.

SMART nie raportuje błędów.

Każdy dysk, jaki znam, po roku nieużywania pisze z błędami.

Felga studzi tarczę hamulcową a obudowa studzi dysk.
Gdy dysk leży na bawełnianej ścierce (aby nie hałasować)
jego temperatura dochodzi do 55 stopni Celsjusza, ale wystarczy
położyć ten dysk na metalowej puszce po herbacie (teraz w tej
puszcze znajduje się ciężki szmal zbierany na kupno samochodu
 -- ponad tysiąc dziesięciogroszówek; niestety potrzebuję aż
dziesięciu milionów sztuk -- tak powiedziano mi w salonie,
więc muszę nadal zbierać...) aby temperatura spadła poniżej
50 stopni (teraz jest 42) choć od puszki dzieli ów dysk
papierowa nalepka nalepiona niemal na cały ów dysk...

Dysk WDC ma teraz 38 stopni.

> Za któryms razem nie wstanie już w ogóle.

Ma za sobą 27557 godzin pracy.

> [...]

> [OT]
> jak pisałem, mam taki dysk i ma w tj chwili zadanie wybitnie użytkowe.
> skierowany an niego jest katalog TEMP systemu operacyjnego ( po sformatowaniu go całego na fat32 by nie obciążać systemu
> operacyjnego wykrywanymi niespójnościami danych czy innymi pomysłami NTFS. Obszary rozmnażających sie badsectorów oznaczone. Sam
> dysk natomiast leży sobie na gąbkowej podkładce by nie przenosił wibracji i znajduje sie wewnątrz stylowego metalowego pudełka na
> którym stawiam metalowy kubek z herbatą - dzięki czemu zawsze ciepła bo dysk miewa 60*C.

To ciekawe, bo ponoć graniczną dla niego jest 55 stopni Celsjusza. :)

W (; każdej razie ;) teraz dyski mają 39 stopni Celsjusza -- WDC siedzący
wewnątrz notebooka oraz 42 stopni Celsjusza -- ów Seagate 60 GB...

-=-

Spodziewam się tego, że po wygrzaniu ów dysk będzie pracował poprawnie.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'