Re: Trwałość zapisu na HDD

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 30 May 2009 - 22:26:22 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> "Eneuel Leszek Ciszewski" gvpk77$n89$1@inews.gazeta.pl
>
> Dysk rozgrzewa się do ,,czerwoności'' (SMART raportuje -- 54 stopnie
> Celsjusza) ale błędy powstają także na zimnym dysku. :)

Mam tez taki dysk który sie grzeje. Jet to wina mechaniki a dokładniej
kiepskiego napędu talerzy, taki dysk jest wadliwy.

Grzeje sie silnik bo ma większe tarcie.
Odbija sie to tez na wydajności jak i pracy samego dysku bo w tych
temperaturach traci już swoje fizyczne parametry i zaczyna korygowac
coraz więcej błędów.
Odczyt spada pojawiają sie badsectory.
Za któryms razem nie wstanie już w ogóle. Bo Najgorszy jest start i
praca na zimno kiedy dysk sie szybko rozgrzewa.
[OT]
jak pisałem, mam taki dysk i ma w tj chwili zadanie wybitnie użytkowe.
skierowany an niego jest katalog TEMP systemu operacyjnego ( po
sformatowaniu go całego na fat32 by nie obciążać systemu operacyjnego
wykrywanymi niespójnościami danych czy innymi pomysłami NTFS. Obszary
rozmnażających sie badsectorów oznaczone. Sam dysk natomiast leży sobie
na gąbkowej podkładce by nie przenosił wibracji i znajduje sie wewnątrz
stylowego metalowego pudełka na którym stawiam metalowy kubek z herbatą
- dzięki czemu zawsze ciepła bo dysk miewa 60*C.
[/OT]