Re: jaki laptop mam kupić?

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sat 30 May 2009 - 15:10:52 MET DST

Dnia Sat, 30 May 2009 14:28:01 +0200, Krzysztof Kucharski napisał(a):

> ... Osobiście nie polecam tunerów USB. Są tańsze, ale ich czułość
> pozostawia wiele do życzenia i ogranicza obszar uzytkowania do terenów
> wielkomiejskich. Być może, po uruchomieniu nadajników DVB-T o dużych mocach
> to zagadnienie przestanie być istotne...

Tańsze? Nie zauważyłem. Przy tunerach o zbliżonych parametrach ceny
urządzeń na PCI (a nawet tych na Express Card) są zazwyczaj znacząco
niższe. Sam stanąłem ostatni przed wyborem zakupu czegoś z DVB-T do
laptopa. Wybierałem między AVerMedia AverTV Hybrid Express (Express Card) a
AVerMedia Hybrid Volar HX (USB). Ta druga o 90 zet droższa przy zbliżonych
możliwościach. Droższe są te co mają wbudowany sprzętowy dekoder mpg2/mpg4.
Czułość? Dlaczego tunery na USB miałyby mieć niższą? To zazwyczaj te same
głowice. Dodatkowo przy tunerach USB dochodzi możliwość podłączenia tunera
na przedłużce i oddalenia od źródła zakłóceń jakim jest komputer.