Problemy przy zmianie chlodzenia na grafice

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Mon 25 May 2009 - 19:09:33 MET DST

Witam
Mam karte graficzna HD4870 512 MB i na niej jest zamontowane Accelero Twin
turbo. Wszystko pieknie ze soba dziala, choc na poczatku po zmianie
chlodzenia z referencyjnego zwisy komputera robil mi czasem SmartDoctor od
ASUSA - chyba przez to, ze accelero ma inne kabelki we wtyczce czteropinowej
(inne kolory niz w referencie) ale i tak da sie wtyczke wlozyc w tylko
jednym ulozeniu.
Okazalo sie, ze problem stanowila funkcja "Overheat protection" w
SmartDoctorze - jej wylaczenie na razie rozwiazalo problem. Czy ktos z Was
tez uzywa kart ASUSa i mial podobne problemy, moze jest inne rozwiazanie?
Mialem tez problem przy montazu malych radiatorkow na kosci pamieci i sekcje
zasilania karty. Ich "klej" nie trzymal zbyt mocno i kilka razy przy
wkladaniu karty do obudowy odklejaly sie co mnie bardzo irytowalo, gdyz po
zalozeniu glownego chlodzenia z wiatrakami dostep do kolejnych radiatorow
jest bardzo utrudniony, a ja mam grube paluchy - tylko pinseta pomagala ;-)
Jakos udalo mi sie wszystko posklejac i narazie jest ok, ale boje sie, ze
pewnego dnia moga sie odkleic, a ja tego nie zauwaze w pore. Czy cieplo
wydzielane z ukladow kosci w trakcie pracy powoduje jakies lepsze trzymanie
tego klejui teraz radiatorki sie juz mocniej trzymaja i nie urwa?
Co polecacie kupic gdyby jednak byla potrzeba podklejania na nowo tych
malych diabelkow? Pytalem w sklepach o tasmy termoprzewodzace ale nie maja
takich. Jak sie konkretnie ta substancja klejaca i przekazujaca cieplo
nazywa?

Pozdrawiam
Paweł

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4101 (20090525) __________