Re: Laptopy 12-13" z SSD

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 24 May 2009 - 18:52:17 MET DST

Proces BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> zwrócił błąd:

> To kup tańszy, a dysk SSD kup osobno.
> Skoro obecnie sensowne dyski SSD kosztują po 500-1000zł conajmniej, i są
> to nowości, to czego oczekujesz w laptopie 'refurbished' czyli
> odnawianym czyli mającym ileśtam już miesięcy, plus ileś miesięcy od
> wyprodukowania dysku do jego zamontowania itd. W skrócie - to nie będzie
> nowość. Ani też nie ma co się spodziewać dysku za 1000zł w laptopie za
> 1999zł ;)

Sam Refurbish nie oznacza że dysk jest do d. - ja kupowałem kilka lapków
refurbished i wszystkie miały nowe dyski (sony i hp). Ten z którego
piszę posta kupiłem właśnie w ten sposób, jakieś 7 lat temu. Przy czym
ja zawsze wymieniam HDD kiedy zaczyna mieć za dużo reallocated sectors
(choć każdy z tych dysków jeszcze mi służy w innej roli), nie wiem
jednak w jaki sposób zużycie raportują dyski SSD. Tam może być trudniej
ocenić ile czasu zostało do poważnej awarii.

Osobiście uważam że szybkie HDD są lepsze niż SSD, i wolę wymienić kilka
razy HDD niż wsadzić SSD. Zresztą nie ma tak dużych SSD żeby zastąpić
HDD.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8