Problem z kartą graficzną Geforce 8600 GTS 512MB

Autor: Tomek <mail_at_mail.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 18:21:10 MET DST

Witam wszystkich. Posiadam kartę graficzną Geforce 8600 GTS 512MB firmy
Gainward z chipsetem nVidia. Parę dni temu postanowiłem wyciągnąć ją z
gniazda w celu jej oczyszczenia z tumanów kurzu. Zabieg starałem się
przeprowadzić bezboleśnie. Z powodu braku czystego alkoholu etylowego tj.
spirytusu (on zawsze szybko ubywa ;) ) nie stosowałem spirytusu
salicylowego z racji (jeśli dobrze doczytałem na grupach) pozostawiania
przezeń proszku. Po prostu czyszczenie odbyło się suchą metodą tj.
odkurzacz w bezpiecznej odległości i sucha, niepozostawiająca motków
szmatka, ew. wacik. Sprawnie odkręciłem osłonę radiatora i wentylatorka,
wyczyściłem, następnie wszystko skręciłem i wcisnąłem w slot, dokręcając
wkrętami (dodam, że serwisowo były one wkręcone z użyciem naprawdę dużej
siły). Przejdę do rzeczy. Co parę dni następuje blue screen, reset, i na
monitorze widać jedynie detekcję sygnału analogowego i cyfrowego.
Poruszanie kartą pozwala na nowo przywrócić jej sprawność. Dodam, że wkręty
dokręciłem dość mocno, być może nie dostatecznie, a karta jest osadzona
równo. Czy to oznacza, że przy próbie wkładania karty gdzieś nieostrożnie
tłuszcz z palców (lub różnica potencjałów) wkradł się na układziki? Czy
mogłoby to uszkodzić kartę? Temparatury wydają się ok, wg programu Everest
42C na procesorze graficznym. Wentylatorek też śmiga sprawnie i stabilnie.
Po odczytaniu "minidumpów" bluescreen prawdopodobnie spowodowany przez
ntoskrln.exe, jak się nie mylę to wynik braku sygnału i stąd zgłoszenie
problemu, więc wiele to nie wyjaśnia. Płyta główna ASUS P5K, resety
niezależne od DirectX czy OpenGL lub innego obciążenia. Spróbuję jeszcze
przełożyć do drugiego slotu PCIE. Jeśli nie pomoże to znaczy, że karta do
wymiany? Coś delikatnie mówiąc schrzaniłem? Szkoda, spisywała się bez
zarzutów. Pozdrawiam.