Re: dotyczy kabli do dysków zewnętrznych usb 2.5 cala

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 21 May 2009 - 00:55:00 MET DST

"bumbarumba" gutn7i$6t1$1@news.onet.pl

> Założenie jest takie, że dysk zewnętrzny 2.5 cala rusza przy jednej podpiętej wtyczce usb.
> Czy kable stosowane do podłączania dysków można stosować wymiennie np. z kablami do transmisji danych z aparatu cyfrowego albo np
> odtwarzacza mp3 Creative ZEN. Chodzi mi, że do każdego z tych urządzeń mam wyglądające identycznie kable z końcówkami. Czy mogę je
> bez problemu stosować wymiennie: np. kabla od cyfrówki stosować w odtwarzaczu mp3 albo do dysku, gdy zapomnę ze sobą zabrać. Na
> dzień dzisiejszy mam na biurku trzy takie kable i trochę mnie to wkurza.

Ja podłączam obudowę z dyskiem 2.5 calowym pod jeden port poprzez
kabel od czegokolwiek, w tym kupiony za 450 groszy, podczas gdy
Toshiba 320 GB w pudełku/obudowie o nazwie Platinum wprawdzie
jest widoczna na kablu dostarczonym wraz z obudową, ale nie
pracuje poprawnie z tym kablem -- potrzebny jest solidny,
krótki i gruby zarazem, z dwiema wtyczkami...

Na kitowym kabelku mam USB 1.1 i szybkość transmisji nieco poniżej
1 MB/s, podczas gdy na dobrym kabelku mam ponad 25 MB/s i rzecz jasna
pełne USB 2...

-=-

Innymi słowy -- elektronika jest taka sama w tych zgrubieniach,
to znaczy tam nie ma żadnej elektroniki. :) Ale nie na każdym
kabelku dysk będzie pracował poprawnie, bo nie każdy kabelek
dostarczy dostatecznie duża amperosekundovoltów zwanych joulami. ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'