Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Thu 14 May 2009 - 18:31:37 MET DST

Osoba kamil napisała na pl.comp.pecet:

> Skoro juz o tym rozmawiamy, zwracacie uwage na predkosc zapisu?

Chyba żartujesz :P

> Nagrywajac plyty audio 40x sciezki potrafia przeskoczyc w stacjonarnym
> odtwarzaczu, nagrywajac z najwolniejsza dostepna predkoscia nigdy nie
> mialem tego problemu. Dlatego co wazniejsze dane zawsze wypalam
> najwolniej jak sie da, ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem
> testu potwierdzajacego sens takiego dzialania.

Testów jest od pierona choćby tu:
http://74.125.77.132/search?q=cache:ma1y2Gub97UJ:forum.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-57886/index67.html+http://forum.cdrinfo.pl/f28/verbatim-dvd-r-x16-57886/index67.html&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Co do audio to jest różnie. Niby z maksymalną prędkością na dobrej
nagrywarce nie powinno być problemu. W praktyce lepiej brać najwyższą
szybkość z którą nagrywarka używa trybu CLV (wyjaśnienie na cdrinfo).
Zwykle 16x. Wydaje mi się (może błędnie), że dzisiejsze płyty nie są
już przeznaczone do nagrywania prędkościami 1-8x. Natomiast na pewno
nagrywarki nie są. Model popularny 2(?) lata temu
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&parentId=0502&modelCodeDisplay=GSA-H62N&model=NOTHING#
i dzisiejszy
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=050204&categoryId=050204&parentId=0502&modelCodeDisplay=GH22NS30&model=NOTHING#
(klikać w specyfikację)