Re: Zakup karty dźwiękowej

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.USUNTO.pl>
Data: Thu 14 May 2009 - 10:28:49 MET DST

Dnia Thu, 14 May 2009 09:21:11 +0200, Mr.FX napisał(a):

> W przeciwieństwie do audio voodoo, jest to dokładnie pomierzone
> w niezależnych testach RMAA (są tego setki stron w sieci), wyjaśnione
> technicznie na stronach autorów sterowników (głównie ALSA, KX Project),
> słyszalne na "zwykłym sprzęcie" (np. porządne DIY w granicach 3kzl),

No i właśnie do tego zmierzam: nie mamy tu do czynienia ze sprzętem DIY,
ani nawet ze zwykłym sprzętem hi-fi, tylko z komputerowymi głośniczkami. W
tej sytuacji nie nastąpi żadna prawdziwa poprawa jakości dźwięku wynikająca
z lepszego resamplingu.

A swoją drogą, chyba jednak w takiej sytuacji sięgnąć po kartę dźwiękową
która zwyczajnie nie robi w ogóle żadnego resamplingu nieproszona.

> no i nic nie kosztuje, więc każdy może sobie to sprawdzić sam,
> bez narażania się na koszty oszustów, którzy sprzedają "grające
> sieciówki" i inne "ocieplające kable".
> A czy "zadziała" na "komputerowych głośniczkach"?
> Nie wiem, nie posiadam takowych, więc nie sprawdzałem.

Nie zadziała. Nawet słuchawki wpinane bezpośrednio do karty muszą być co
najmniej przyzwoite, by było słychać różnicę.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX