Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Autor: kamil <kamil_at_spamwon.com>
Data: Wed 13 May 2009 - 16:23:17 MET DST

"Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> wrote in message
news:80ll05lfnskd7r3dcg0qe6fn3pc5rd6n8m@4ax.com...
> On Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
>
> Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
> 1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,

CD ma juz 29 lat, a problemow ze znalezieniem napedow nie widac. Zreszta
mozna dwa razy na dekade skopiowac dane na nowszy nosnik.

> 2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra który oczyta te pliki z
> DVD,

JPEG ma 17 lat i tez trzyma sie niezle. ;)

> 4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

Niestety zyjemy w epoce cyfrowej i tez irytuje mnie, ze slajdy z wakacji w
dziecinstwie bede mogl jeszcze wlasnym wnukom pokazywac a plyty z muzyka
sluchac do konca zycia. Kupione MP3 nie sa nic warte na innym urzadzeniu
dzieki DRM, albo po awarii dysku okaze sie ze sklep skad pochodzily nie
istnieje od 5 lat, a zdjecia z aparatu cyfrowego sa rownie trwale, co
polroczna plyta DVD.

Ale przeciez cyfrowa rewolucja to przyszlosc!

Pozdrawiam
Kamil