Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Wed 13 May 2009 - 16:11:17 MET DST

On Wed, 13 May 2009 15:55:11 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
wrote:

>Ale ja mam na mysli stworzenie archiwum, gdzie raz nagrany nosnik bedzie
>lezal 10 czy 20 lat nie ruszany, ewentualnie sluzyl do zrobienia doraznej
>kopii.

Załóżmy, że to DVD bedzie sprawne za 20 lat, tylko czy:
1. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz napęd który to odczyta,
2. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz progra który oczyta te pliki z
DVD,
3. Czy za dwadzieścia lat znajdziesz dokumentację i kasę wystarczajcą
abyś mógł napisać samemu/zlecić soft który coś zrobi z tymiy danymi.
4. Czy te dane będą miały jakąś wartość.

Wbrew pozorom, archiwizacja na papierze ciągle ma przewagę w wielu
praktycznych zastosowaniach.

--
Grzegorz Krukowski