Rozbudowa RAM w VAIO FX301

Autor: poli <300ton_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 12 May 2009 - 08:24:23 MET DST

Witam.

Proszę Was, szczególnie tych którzy mieli do czynienia z laptopem SONY VAIO
FX301.
Proszę o podpowiedź: jakie największe moduły pamięci można zainstalować w tym
sprzęcie?
Instrukcja producenta "mówi" : max RAM 256MB lecz nic o tym, czy to
maksymalny rozmiar pamięci czy pojedynczego modułu. Niestety moja nikła
znajomośc angielskiego nie pozwala mi zagłęić się w szczegóły dostępne na
innych stronach i forach internetowych. A na polskich brak informacji.
Podjąłem już próbę dopasowania dwóch modułów po 256MB. BIOS zobaczył oba
razem - 512MB, lecz żaden system nie wystartował. Żaden tzn Win2K
(zainstalowany) i XP-live z Ultimate Boot CD. Po prostu, gdy już prawie się
załadowały następował restart lub zwis. MemTest od razu "czerwienią rzucał",
zarówno na obydwu modułach razem, jak i osobno.
Niestety nie wiem czy to ze względu na ich wadę fizyczną(ale dwa na raz?),
wielkość czy też częstotliwość pracy-133MHz? Orginalnie zainstalowana
pracuje z częstotliwością 100MHz.
     Pytam, bo po prostu chciałbym wrzucić jak najwięcej pamięci i do końca
nie wiem, czy problem leży w wielkośći modułu, czy częstotliwośći jego pracy,
a może niestety i jedno, i drugie? Może chipset fizycznie jest ograniczony?

Z góry dziękuję za poświęconą chwilę.

pozdr00fka
  poli.