zasilacz - co jest grane?

Autor: geos <geos_at_nowhere.invalid>
Data: Thu 07 May 2009 - 22:50:02 MET DST

witam, mam następujący problem. w zasilaczu fortrona chciałem założyć
gniazdo i wtyk, tak aby można było łatwo wymienić wentylator
(oryginalnie wentylator był podłączony bezpośrednio do płytek drukowanych).

1. rozkręciłem zasilacz
2. przeciąłem dwa przewody wentylatora
3. zamontowałem gniazdo po jednej stronie przeciętego przewodu, wtyczkę
po drugiej i spiąłem
4. skręciłem zasilacz

po podłączeniu do płyty głównej i naciśnięciu przycisku zasilania mam
następujący objaw: uruchamia się wiatrak na procesorze, wiatrak w
zasilaczu, ale sam komputer nie. nie można również wyłączyć zasilania
przez dłuższe przyciśnięcie przycisku zasilania -- pomaga dopiero
wyłączenie przełącznikiem na obudowie zasilacza.

sprawdziłem płytę z innym zasilaczem -- działa.

czy coś mogło się uszkodzić podczas tej prostej operacji? jakieś
zwarcie? czy objawy są charakterystyczne dla jakiegoś rodzaju
uszkodzenia elektroniki zasilacza?

może ktoś z Was miał podobny problem i znalazł rozwiązanie? będę
wdzięczny za sugestie -- może można coś pomierzyć i zdiagnozować?

pozdrawiam,
geos