Re: wymienić matrycę na lepszą? (w laptopie)

Autor: <yendy.szczyrkovsky_at_gmail.com>
Data: Wed 06 May 2009 - 15:28:53 MET DST

On May 6, 12:05 pm, Artur Czeczko
<a.czec...@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote:

> Grupa jest sprzętowa, ale może mi to zostanie wybaczone ;-)
>
> Niestety nie wiem, jak to się robi pod windowsem (włączam ten system
> raz na parę tygodni, jak ktoś kiedyś mi pokaże sensowne wirtualne
> ekrany, to może będę włączał częściej ;-) ). Ale jestem głęboko
> przekonany, że się da.
> Pod linuksem (Ubuntu z Gnome) zrobiłem to tak:
> W pliku
> /etc/gdm/Init/Default
> dopisałem tuż przed ostatnią linią "exit 0":
> /usr/bin/xcalib -d :0 -s 0 \
>     -red 1.08 5 88 -blue 1 5 100 -green 1.1 3 100 \
>     /usr/local/etc/MSI-Wind.icc
> [...]

Z tego co widzę w xorg.conf w sekcji "Monitor" można ustawić korekcję
"Gamma" zarówno jedną wspólną wartość (w zakresie 0.1 - 10.0) jak i 3
niezależne dla poszczególnych składowych RGB... Tylko nie wiem czym
się kierować bo metodą prób i błędów to można cały dzień na to zużyć
lub więcej... Tym bardziej, że chodzi przecież o rzeczy których nie
widać od razu, wzrok dopiero po ponad godzinie gapienia się pokaże
swoją reakcję, czy oczy bolą czy nie...