Re: wymienić matrycę na lepszą? (w laptopie)

Autor: Artur Czeczko <a.czeczko_at_wyciepaj.student.uw.edu.pl>
Data: Wed 06 May 2009 - 12:05:50 MET DST

yendy.szczyrkovsky@gmail.com pisze:

> profil kolorów ICC? możesz napisać coś więcej na temat tego software,
> np. skąd ściągnąć? jak sama nazwa wskazuje jego działanie dotyczyć
> musi głównie kolorów, a czy rzeczywiście ma on szanse wyregulować
> także kontrast?
>
> a czy jest coś takiego także na linuksa, czy xorg-server ma podobne
> opcje?

Grupa jest sprzętowa, ale może mi to zostanie wybaczone ;-)

Niestety nie wiem, jak to się robi pod windowsem (włączam ten system
raz na parę tygodni, jak ktoś kiedyś mi pokaże sensowne wirtualne
ekrany, to może będę włączał częściej ;-) ). Ale jestem głęboko
przekonany, że się da.
Pod linuksem (Ubuntu z Gnome) zrobiłem to tak:
W pliku
/etc/gdm/Init/Default
dopisałem tuż przed ostatnią linią "exit 0":
/usr/bin/xcalib -d :0 -s 0 \
    -red 1.08 5 88 -blue 1 5 100 -green 1.1 3 100 \
    /usr/local/etc/MSI-Wind.icc
xcalib pewnie musisz sobie doinstalować,
MSI-Wind.icc znajdziesz gdzieś w sieci (już nie pamiętam, skąd go mam),
pozostałe parametry dobrałem eksperymentalnie, bez tego obraz był za
bardzo różowy.

Pozdrawiam,
Artur