Re: Przenosne HDD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 05 May 2009 - 23:15:48 MET DST

"Eneuel Leszek Ciszewski" gtq7l5$5ep$1@inews.gazeta.pl...

> Mam strzępy :) karty SDHC markowaną nazwą SanDisk... Być może oleję :)

Oczywiście producentem jest Toshiba.

> [...]

> I teraz ten HDD na USB... Chodzi całkiem szybko (w odczycie: średnio 26.6 MB/s,
> w porywach około 35 MB/s; w zapisie w porywach około 25 MB/s) jak na USB, ale
> potrafi stanąć dęba. :) Obudowa jest zbyt miękka a dysk w ogóle boi się przeciążeń,
> po których po prostu potrafi odmówić posłuszeństwa. Chyba w czasie pracy (a na pewno
> w czasie zapisu) musi leżeć nieruchomo na stole. :) (może taka jest uroda dysków
> podpinanych poprzez USB w ogóle?) Dysk jest sprzedawany jako niewrażliwy na uszkodzenia.
> (wstrząsoodporny, absolutnie niezawodny, idealny do przenośnych zastosowań)

Najwyraźniej brak mu tchu. ;) W zestawie jest tylko jeden długi przewód z jedną
wtyczką, co sugeruje małe zapotrzebowanie na energię, ale dopiero po podłączeniu
przez krótki przewód z dwiema wtyczkami dysk zaczyna pracować poprawnie.

> Notebookiem (z ćwierćterabajtowym Skorpionem WD na pokładzie) mogę wywijać niemal
> do woli. :) Nawet jeśli dysk zatrzyma się, po chwili powróci do życie samoczynnie.

W zasadzie można nim wywijać bezkarnie nawet bardzo energicznie.
Czasami zatrzyma się, ale dopiero po dobrym machnięciu.

No... I WD zadawala się długim przewodem z jedną wtyczką.

> Słowo Toshiba źle zapisało się w mojej pamięci.

Chyba jednak te 285 złych za tę Toshibę to zły interes.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'