Re: Apple Mac, a zwykły PC.

Autor: cztery <razdwa_at_dziesiec>
Data: Sat 25 Apr 2009 - 18:23:22 MET DST

> 1) Ograniczony zbiór konfiguracji sprzętowych. System opera-
> cyjny Maca nie ma sterowników do czego popadnie, a jedy-
> nie do konkretnych urządzeń montowanych przez Apple, a
> czasem i produkowanych na potrzeby Apple.

Ktore z podzespolow montowanych we wspolczesnych Macach produkowanych jest
tylko na potrzeby Apple ?

> Można, o ile znajdziesz płytę główną obsługującą EFI i do
> tego wyposażoną w taki sam sprzęt, co komputery Apple.
> Ale nie kupisz do tego systemu.

I to jest glowny powod dlaczego nie mozna sobie Maca zlozyc. Istnieja
dziesiatki konfiguracji laptopow i komputerow osobistych na jakich udalo sie
postawic nielegalnego OSX.

> Nowego całkiem przyzwoitego
> iMaca znalazłem właśnie za 5000 zł brutto -- nie kupisz
> raczej *firmowego* komputera w tej konfiguracji (pomijając
> trudność w ocenie ceny systemu operacyjnego, wliczonego już
> w koszt Maca).

Dolary przeciwko orzechom, ze tak samo skonfigurowany markowy PC kupi sie o
przynajmniej 1500zl taniej.