Re: notebook ASUS F2JE-5D018E - czy działa z więcej niż 2GB RAM?

Autor: macu <macu_at_polbox.pl>
Data: Sat 25 Apr 2009 - 17:11:55 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> 32-bitowy konsumencki Windows nigdy nie obsłuży więcej niż
> 4 GiB teoretycznie (a w praktyce koło 3.0 - 3.5 GiB).
>
> Linux i 64-bitowy Windows -- bez problemu, ale tylko z ob-
> sługą PAE.
>
> Ja osobiście wierzyłbym tutaj danym producenta. Notebooki
> nie służą do tak intensywnej rozbudowy i 4 GiB jest całkiem
> sensownym ograniczeniem konstrukcyjnym -- szczególnie, że
> komputer jest pewnie sprzedawany z 32-bitową wersją Windows.

Dzięki za odpowiedź,
jednak moim pytaniem nie było ile jest w stanie obsłużyć Windows
tylko czy w ogóle wkładanie więcej niż 2GB ramu do modelu notebooka
który posiadam będzie przez niego zauważone?

Powiem dodatkowo że mogę kupić dzisiaj podobnego jak mam Asusa za 5500zł
który będzie miał CPU C2D 2.5GHz (teraz mam C2D 1.8GHz), dysk 500GB
(teraz mam 120GB) oraz 4GB RAM (teraz mam 2GB). Kwestia jest taka:
dysk mogę kupić za ~500zł i wymienić, dokupić max ilość RAM jaką
mój notebook obsłuży - więc dobrze by było gdyby okazało się że
byłoby to więcej niż 2GB bo tyle już mam, zatem dla większej
częstotliwości CPU nie opłaca mi się wydawać 4500zł (licząc że wymiana
dysku i pamięci będzie mnie kosztować 1000zł).
Myślę że wymienię notebooka dopiero gdy te będą miały na pokładzie
CPU Core Quattro (może już 64bit) -> wtedy też pewnie model który będę
chciał kupić będzie kosztował ~5500zł.

Mariusz