Re: Kt髍y RAID jest najbezpieczniejszy?

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 21:41:17 MET DST

Dnia Wed, 22 Apr 2009 07:42:34 -0700, edek napisa艂(a):

> b臋d臋 kupowa膰 serwer IBM. Ma s艂u偶y膰 g艂贸wnie jako archiwum. Mam dylemat,
> czy warto i艣膰 w wi臋kszy serwer z RAID 6, czy mo偶e RAID 1 wystarczy jako
> bezpieczne repozytorium danych?
>
> Ono nie musi byc dost臋pne 24/7, tj. w przypadku awarii mo偶emy pozwoli膰
> sobie na par臋 godzin przerwy na odbudowywanie RAID 1, ale mo偶e s膮 jakie艣
> inne przeciwskanzania? Jakie艣 opinie praktyk贸w?

1. Sprz臋towy. (Co zreszt膮 w firmowych serwerach jest raczej traktowane
jako oczywisto艣膰)

2. Z bateri膮 podtrzymuj膮c膮. (Co trzeba czasami dodatkowo zam贸wi膰 i
niekoniecznie wyst臋puje dla wszystkich kontroler贸w RAID)

3. Prawdopodobie艅stwo padu RAID 1 jest mniejsze ni偶 RAID 6 (dla > 4
dysk贸w), ale cena wy偶sza.