Re: CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000] na ASUS P5B

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 21:38:27 MET DST

Pawel pisze:
> witam
> Zakupiłem ZALMAN ZM-CS1 - klip do montażu CNPS7000 na 775
> do mojego starego: CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000 CU 1400 obrotów].
>
> No i jest mały? problem płyta główna pluje się do mnie, że CPU FAN
> jest niepodłączony. A jest tak gdyż złącze na mojej Mobo ma 4 pin a
> ten stary Zalman tylko 3. Macie jakieś pomysły, poza wyłączeniem w
> biosie ostrzeżenia i czekania na wciśnięcie klawisza F1.
Ilość pinów nie ma tu znaczenia, wyłącz ostrzeżenie i tyle. Płyta
przewiduje wentylator boxowy i minimalne obroty zapewne ma gdzieś w
okolicy 2000, poniżej których krzyczy przy starcie. Boxowy wentylator
kreci się co prawda czasem wolniej (gdy pwm go zwolni) - ale płyta przy
starcie ustawia pwm=full i oczekuje obrotów maksymalnych wiatraczka,
czyli jakichś 2500-3000rpm a ty tu ją karmisz stałymi biednymi 1400 więc
  protest. Wyłącz to i się nie przejmuj.