Re: który HDD?

Autor: Pawel <pawelek456_at_googlemail.com>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 17:23:25 MET DST

Panowie a propo dysków. Zainstalowałem sobie kompa w innej obudowie:
poprzednio jakiś wynalazek from Megabajt a teraz wziąłem lepszy
produkt from Modecom. I na próbę dysk z gąbki włożyłem delikatnie do
obudowy przykręciłem itd.
Odpalam i buczenie jak cholera. Więc niestety Modecom to nie ta klasa
obudów by było cicho. Na razie dyski u mnie leżą na gąbkach przy
obudowie i są owiewane 12 cm Akasą 1200 RPM.

Więc chciałem powiedzieć wszystkim zainteresowanym cichymi dyskami, że
by dysk był cichy trzeba spełnić (jeden z nich):
1. obroty 5400
2. obudowa naprawdę dobrej klasy
3. wynalazek chłodząco-tłumiący np.

HDD Vibe-Fixer I
SCYTHE Quiet Drive SQD-1000 Chłodzenie HDD
Freezone HP-Silent HDD Wycisza i stabilizuje!
Zalman radiator HDD ZM-2HC2

Wiem że hałas i buczenie to sprawa dość subiektywna, niektórym to
przeszkadza, inni może go nie zauważają.
Także byłem zainteresowany tymi nowymi ECO GREENAMI Samsunga ale jak
szukałem info o nich z miesiąc temu to 1 TB modeli nie było nawet na
allegro, znalazłem je w jakimś sklepie, ale były dość drogie więc
sobie odpuściłem. Ale kto wie - może za rok-dwa stanieją, staną się
bardziej popularne. W dodatku dość mało jest opinii o nich - o ich
wydajności w stosunku do wersji 7200 RPM.
Na razie za 1 talerz 5400 RPM (500 giga) trzeba zapłacić więcej niż za
stare modele (7200 RPM), ale pewnie za rok ich cena znacząco spadnie i
staną się powszechniejsze, bo są nowocześniejsze.