Re: Jak w Biosie?

Autor: Markow <markow99_at_STop.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 17:36:03 MET DST

Użytkownik "Jacek" <jacekb@inetia.pl> napisał w wiadomości
news:gskoc9$ihr$1@mx1.internetia.pl...
> Witam!
> Dotyczy płyty Gigabyte GA-MA69G-S3h.
> Płyta ma 1 x IDE i 4x SATA.
>
> W Biosie, w sekcji Standard CMOS Features są wymienione następujące
> kanały:
> Channel 0 - Master
> Channel 0 - Slave
> Channel 2 - Master
> Channel 2 - Slave
> Channel 3 - Master
> Channel 3 - Slave
> Dotychczas mam podłączony dysk systemowy/IDE/ i nagrywarkę CD
> /slave/ i ustawione są na Channel 0.
> [...]

Witam,

Trochę mylące są te nazwy w biosie, więc wyjaśniam:

Channel 0 - Master - pierwsze urządzenie na złączu IDE
Channel 0 - Slave - drugie urządzenie na złączu IDE
Channel 2 - Master - sata0
Channel 2 - Slave - sata1
Channel 3 - Master - sata2
Channel 3 - Slave - sata3

Jeżeli podłączysz nagrywarkę pod złącze IDE, to ustawi ci się na
channel0-master lub channel0-slave zależnie od tego jak będziesz miał
ustawioną zworkę. Masz rację, że nie ma urządzeń master/slave w
przypadku sata. To do, którego złącza podłączysz dysk nie ma większego
znaczenia. Nawet jeżeli będzie podłączone kilka dysków to spokojnie w
biosie możesz ustawić z którego ma się bootować system.

--
Pozdrawiam,
Markow