Jak w Biosie?

Autor: Jacek <jacekb_at_inetia.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 17:13:03 MET DST

Witam!
Dotyczy płyty Gigabyte GA-MA69G-S3h.
Płyta ma 1 x IDE i 4x SATA.

W Biosie, w sekcji Standard CMOS Features są wymienione następujące kanały:
Channel 0 - Master
Channel 0 - Slave
Channel 2 - Master
Channel 2 - Slave
Channel 3 - Master
Channel 3 - Slave
Dotychczas mam podłączony dysk systemowy/IDE/ i nagrywarkę CD /slave/ i
ustawione są na Channel 0.
Na Channel 2-Master jest dysk Sata i na Channel 3-Master nagrywarka DVD
Sata.
Chcę wyrzucić z systemu disk IDE i dołożyć drugi dysk Sata, tak więc system
będzie na dysku Sata.

I tu pojawiają się wątpliwości:

1.Na którym kanale zainstalować w Biosie dysk systemowy Sata - na 0, 2 czy
3?

2.Czy przy instalacji urządzeń Sata jest istotne czy w moim Biosie podłączę
urządzenie na kanale master czy slave, choć wiem, że w przypadku Sata
pojęcie master i slave nie istnieje.

3.Czy jeśli będę chciał pozostawić w kompie nagrywarkę CD /IDE/ - jako
jedyne urządzenie IDE/zworka na master/, to do którego kanału w Biosie ją
podłączyć - 0, 2 czy 3?

Moje rozterki nie dotyczą kolejności bootowania, bo to wiem jak ustawic.
Dodam też, że w instrukcji płyty odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.
Nie znalazłem też prostej odpowiedzi na różnego rodzaju forach.
Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
Pozdrawiam
Jacek

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4024 (20090421) __________