Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sun 19 Apr 2009 - 16:36:35 MET DST

Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:12:02 +0200, BartekK napisał(a):

> Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym
> budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera
> i jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy
> centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci,
> albo tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami),
> ale może być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
> Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"
> nawet na zapas.

To nie kablówka generuje to napięcie na gniazdku tylko telewizory podpięte
pod nią. Standardowo (żeby wyeliminować zakłócenia) miedzy masą telewizora
a każdym przewodem zasilającym (nie wiadomo który zostanie włączony do fazy
a który do zera) wpinane są kondensatory rzędu 100 pF. Przy jednym
telewizorze nie ma problemu. To prąd rzędu uA. Ale jeżeli cały pion w bloku
podpięty jest do tej samej fazy i każdy ma tam telewizor wpięty w tą samą
kablówkę to nagle na masie kablówki (wspólnej z masą wszystkich tych
telewizorów) dalej jest 110 V ale już ze znacznie większym prądem.