Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio

Autor: $M$ <piotr7112_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 19 Apr 2009 - 12:25:12 MET DST

> Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym
> budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera i
> jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy
> centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci, albo
> tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami), ale może
> być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
> Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"
> nawet na zapas.

Masz częściowo rację - pod warunkiem że w całej instalacji nie ma ani
jednego odbiornika sygnału odpowiednio uziemionego.
    Zazwyczaj takie zakłócenia generują się poprzez indukcję z siecią
energetyczną budynku lub wynikają z oporności kabla ekranu koncentrycznego
(nie mylić z impedancją!), więc napięcie między "zerem" a ekranem
koncentryka jest wystarczające żeby wzbudzić wzmacniacz audio, natomiast
prąd jaki jest generowany wynosi kilkanaście miliamperów. Poza tym jakby
była to tak ekstremalna sytuacja to Leszek po podłączeniu audio nie pisałby
na grupę "pl.comp.pecet",lecz na "pl.misc.pożary" ;-).
Już czysto teoretycznie: Gdyby Leszek miał w kompie kartę TV podpiętą do
kablówki to z punktu widzenia obwodu uziemiającego byłoby to samo o czym
napisałem wcześniej ;-).
$M$