Re: Paremetr CL w pamieci

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sat 18 Apr 2009 - 23:35:46 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Zależy co jest w oficjalnych danych producenta modułu.
>
> Producenci czasem wpisują do SPD "gorsze" wartości, by zapew-
> nić prawidłowe funkcjonowanie modułów nawet na gorszych. W
> takich przypadkach osiągnięcie nominalnej wydajności wymaga
> ręcznego ustawienia parametrów pamięci.

Z tego co ja widzialem to producenci czasem nie wpisuja do SPD trybow pracy
wiazacych sie z koniecznoscia podniesienia napiecia zasilania. Najczesciej
jest tak w pamieciach do OC wymagajacymi napiecia wyzszego niz 1.8V dla DDR2
(czyli to nie jest ten przypadek).

> Jeżeli natomiast moduł faktycznie ma CAS Latency 6, a w opi-
> sie aukcji jest 5, to jest to wprowadzanie w błąd, bo pewnie
> z jakiegoś powodu kupowałeś taką a nie inną pamięć. Wtedy
> masz pełne prawo żądać zwrotu pieniędzy (aczkolwiek będziesz
> "w plecy" o przesyłkę).

Wg. strony:
http://www.adata.com.tw/EN/product_show.php?ProductNo=AD2800U
to pamieci A-Data bez radiatora maja prawdopodobnie CAS Latency=6 co
kwalifikuje sie:

1. do zwrotu pamieci
2. zazadania zwrotu wszelkich kosztów w tym wysyłki
3. wystawienia oszustowi negatywa

Zeby to stwierdzic potrzebne jest zdjecie tabliczki znamionowej tych modulów
bo na zdjeciu z aukcji, dziwnym trafem, nie da sie rozczytac zadnych
informacji.

--
pozdrawiam
      Mikolaj