Re: Wyciszanie - zasilacz

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 18 Apr 2009 - 19:05:03 MET DST

z pisze:
> A jak się będzie spisywała stale otwarta obudowa zamiast wyciągających
> wentylatorów?
Gorzej. Sam np procesor będzie może i zimniejszy, bo wentylator będzie
zasysał powietrze "z zewnątrz", ale ogólnie temperatura wzrośnie. Przy
zamkniętej obudowie następuje wymiana całego powietrza w obudowie (przy
użyciu ciągu wentylatora zasilacza + ew. dodatkowego z tyłu oraz
wspomagane unoszeniem ciepłego do gory), łatwo to dość zaobserwować
dymem z papierosa/kadzidełka - gdziekolwiek go nie wdmuchnąć przez
kratkę/przód, za chwilę nie będzie go w obudowie. Gdy obudowa jest
otwarta - powietrze jest jedynie mieszane w kółko i są obszary gdzie
wcale nie jest wymieniane. W dodatku zasilacz wyrzuca ciepłe z tyłu,
równocześnie ciągnąc powietrze z całego swojego otoczenia przez dziurki,
z czego część ... to to samo powietrze z jego tyłu, więc się "zapętla"
podgrzewając ciągle to samo powietrze w kółko.

> PS. jest jeszcze opcja zasilacza poza obudową z tyłu żeby zasilacz miał
> jak najchłodniej
Bez przesady, w dodatku powstaje tu ten sam problem co powyżej. Ciężko
coś o małej objętości skutecznie chłodzić znacznym przepływem powietrza,
chyba żeby zrobić jakiś tunel..

> Kiedyś widziałem w sprzedaży zasilacze z chłodzeniem pasywnym jakoś
> teraz nie mogę namierzyć.
Pasywne są okrutnie drogie, i dość ciepłe podczas pracy. Do tego zestawu
- nie wiem czy jest sens, bo w cenie takiego zasilacza byś już zmienił
płytę + procesor na jakiś 45nm c2d który byłby dużo zimniejszy i mniej
prądożerny - dzięki czemu też cichszy.