D-Link DIR-300 - siec w domu

Autor: <soap_at_go2.pl>
Data: Thu 16 Apr 2009 - 18:54:13 MET DST

Witam!
Zakupilem router D-Link 300 i z tego co widze to tylko przez panel
administracyjny mozna wylaczyc WiFi. Szkoda ze producenci sprzetu nie
robia jakiegos przycisku do wylaczenia szczegolnie w sprzecie domowego
uzytku.

Czy moze orientuje sie ktos do czego sluzy przycisk "Push Button" na
obudowie routera i co powinienem jeszcze ustawic procz zalozenia hasla
admina, nazwy sieci i hasla dostepu do niej oraz podania metody
dostepu do sieci wraz z wklepaniem mac adresu karty sieciowej - co
okazalo sie o dziwo konieczne (internet z kablowki
UPC)?
Jestem srednio zorientowany w temacie sieci ale wiem ze wczesniej
mialem widoczne chocby spod wlasciwosci podlaczenia internetowego w
Windows swoje zewnetrzne IP (bardzo rzadko zmieniane) i nie wiem pod
jakim numerem teraz jestem identyfikowany w globalnej sieci
korzystajac z komputera stacjonarnego badz laptopa i czy przez to nie
bede mial jakis trudnosci w przyszlosci.
Na razie nie narzekam ale wczesniej www, @, e-mule, torrent i
komunikatory lacznie z wysylaniem plikow dzialaly perfekcynie i nie
mialem problemu z wirusami oraz robakami no i chronil mnie firewall
systemowy lub ew. inna aplikacja.
Opcji w oprogramowaniu routera jest cala masa i nie wiem co tam warto
zmienic w moim przypadku.

Ostatnia sprawa to jak uzyskac dostep przez siec z jednego komputera
do drugiego?