Laptop Acer, obciążenie procesora, hibernacja

Autor: cyrylski <cyrylski_at_gmail.com>
Data: Mon 13 Apr 2009 - 21:30:52 MET DST

Witam,

Jestem użytkownikiem laptopa Acer 1640 i od pewnego czasu (2 dni) mam
narastający problem z użyciem procesora.

Otóż przez ostatnie 2 dni pisałem pracę. Pracowałem na wielu oknach
naraz (Firefox, kilka instancji Word, Winamp) i żeby nie odpalać co
dzień rano komputera i wszystkich dokumentów i zakładek (tabów w FF)
hibernowałem go na noc. Wszystko działało dobrze, nie pierwszy raz w ten
sposób pracowałem.

Niestety, dziś komp zaczął świrować. Ma potworne lagi, co szczególnie
słychać w Winampie gdzie po prostu nie da się już słuchać muzyki
używając Winampa w tle, a i nawet gdy chodzi solo są problemy. Problem
pozostaje po kilkukrotnym zrestartowaniu kompa. Gorzej, pierwsze
uruchomienie po 2 dobrach hibernowania na noc trwało podejrzanie długo a
system ładował się wolniej niż zwykle.

Nie instalowałem żadnego oprogramowania w międzyczasie. Mam aktualnego
antywirusa (NOD). Nie ściągałem też żadnych treści o podejrzanym
charakterze. Nie wydaje mi się bym zmieniał cokolwiek w ustawieniach
systemu.

Przez cały czas pracuje na zasilaniu (baterii nie trzymam w ogóle w
komputerze). Nie wydaje sie specjalnie zabrudzony w środku (sprawdzałem
okiem nieuzbrojonym przez klapki w spodzie) ani nie grzeje sie jakoś
szczególnie.

Komputer to Acer Aspire z procesorem Intel Pentium M 740, 1,73 GHz, 512
MB ramu, 80 GB HDD, Intel GMA 900 i karta WLAN.

Jeśli ktoś z Was wie coś co może zbliżyć mnie do rozwiązania problemu -
będę wdzięczny. Jakieś testy zrobić? Jakiegoś softu użyć? Czy to soft,
hardware, HDD się sypie? Każda wskazówka bedzie mile widziana!

Kiedyś było tu wielu specjalistów których rady prawie zawsze były pomocne :)

Z serdecznym pozdrowieniem,
Cyrylski