Re: Czy jest coś takiego do kupienia - adaptery pamięci.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 11 Apr 2009 - 01:05:05 MET DST

** Sqeeb <sqeeb@internet.community> wrote:

> Zastanawiałem się jak podłączyć aparat cyfrowy do pc tak, żeby po każdym
> pstryknięciu mieć możliwość obejrzenia zdjęcia na monitorze.

No to chyba podstawowa cecha określająca dany aparat jako cyfrowy.

> No i wpadło mi na myśl, że przydałby się taki 'adapter z kablekiem'. Coś
> rozmiarów karty pamięci odpowiedniej dla danego aparatu, ale miałoby jeszcze
> kabel usb do pc. Wsadzamy to w miejsce karty w aparacie, w komputerze mamy
> nowy dysk czy coś w ten deseń.

> Jest coś takiego?

Nie ma raczej jako sprzęt dostępny powszechnie. Być może istnieją takie
urządzenia MOCNO specjalizowane, ale nie sądzę bo nie widzę motywów dla jakich
takie urządzenie miałoby powstać

Chodzi Ci o to aby zdjęcie zrobione aparatem było momentalnie widoczne na
monitorze? Nie ma. Od tego są kamery (pokazujące obraz z opóźnieniem, które
jest zaniedbywalne i można ten obraz traktować jako rzeczywisty dla danego
momentu), aparat robiąc zdjęcie ma zrobić zdjęcie ładne i w dużej
rozdzielczości, a nie pobrać obraz i jak najszybciej przesłać do wyświetlenia.
Zasadnicza różnica.

W sensie aparat robiąc zdjęcie umieszcza je w pamięci podręcznej (czy buforze)
i po przetworzeniu dopiero zapisuje na nośniku stałym, przy czym krytycznym
jest czas zapisu do pamięci podręcznej, czas przeniesienia do pamięci stałej
nie jest już krytyczny.