Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki

Autor: kk <dplusNOSPAM_at_tlen.pl>
Data: Mon 06 Apr 2009 - 22:04:31 MET DST

SK pisze:
> Siostra poprosiła mnie abym pomógł jej złożyć kompa do obróbki i
> katalogowania zdjęć (ma do uporządkowania kilkadziesiąt tys. rawów)oraz
> do składu publikacji, robi jakieś przewodniki foldery itp. nawet po 200
> stron.
> Do tej pory pracuje tylko w pakiecie Corela na kompie z XP, z prockiem
> Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz, jakaś karta grafiki ATI z 1GB ramu
> chyba dobra, 2GB DDR i jakimś chyba niezłym monitorze 20" NEC choć już
> starawym.

- LCD Eizo S2231W - pivot, dobre parametry (po skalibrowaniu)
- procek może zostać
- windows 64 bit przepustowość szyny zrobi swoje własnie przy sporych
projektach (uwaga na ograniczoną ilość sterowników do peryferii-skanery,
drukarki)
- od 4GB RAM wzwyż (przy win 64bit)
- kalibracja - albo zakup własnego kalibratora, albo w formie usługi (ok
100zł)
- jako przestrzeń robocza 2 dyski w RAID 0 (striping) ale tutaj uwaga -
musisz poczytać o ryzyku takiego układu - obowiązkowo dodatkowy nośnik
jako backup. jesli jest kasa można ułożyć 4 dyski w stripe+mirror zdaje
sie że to jest RAID 0+1 (wikipedia) wtedy bezpieczeństwo znacznie
wzrasta, lub też dysk SSD, a jak chcesz zaszaleć to może 2 dyski SSD w
RAID, ale tyle mocy to już przesada - obejrzyj na youtube wydajność
dysków SSD w RAID.

Właściwie to problem skupia się na stworzeniu odpowiednio szybkiej
macierzy dyskowej, bo tutaj jest wąskie gardło.

Mac to faktycznie ulubieniec grafików, ale za tą cenę można złożyć
kilkakrotnie szybszego blaszanego "brzydala".

--
www.karolkepka.com
Fotografia ślubna