Re: Wymiana p³yty g³ównej a instalacja systemu

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 02 Apr 2009 - 18:48:14 MET DST

"JAA" napisa³:

> Hej. Trochê NTG, ale trochê jest to problem sprzêtowy :)

Zatem jaki masz zasilacz? ;->

> przysz³o mi wymieniæ p³ytê g³ówn±, ram i procek. Mam pytanie:
> czy Win XP odpali siê normalnie po wymianie tych komponentów,

Je¶li przed wymian± odinstalujesz z poziomu MU kontrolery dysków, to jest
szansa ¿e system wstanie. Dodatkowo nale¿y usun±æ komponenty zwi±zane z
p³yt± g³ówn±, takie jak karta muzyczna i sieciowa. Je¶li dysk jest SATA, to
dobrze by by³o pierwsze uruchomienie na nowej p³ycie przeprowadziæ przy
ustawionym w BIOS-ie trybie IDE-compatible (lub jako¶ podobnie).

> czy trzeba bêdzie postawiæ nowy system

IMHO najlepsze rozwi±zanie.

> i formatowaæ dysk?

Je¶li ma tylko jedn± partycjê - usun±æ j± z poziomu instalatora i za³o¿yæ
ponownie. Dopiero potem formatowaæ.

JoteR