Re: Obudowa HDD /USB/Eth

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 14:44:23 MET

Jacek pisze:
> Dodam jeszcze, ze autor bedzie mial dodatkowa przyjemnosc z korzystania
> tego urzadzenia jako odtwarzacz MM. Wiec i wilk syty i owca cala i jeszcze
> mozna sie raczyc divixami:)

        A skąd będzie brał te divxy :>
W sumie najmilsza część urządzenia, czyli odtwarzanie Transport Stream w
normalnym 1080p jest położona tym, że to nie jest TUNER, więc nie ma za
bardzo skąd brać tych TSów - przecież nie będzie się nagrywało TS 1080p
przez jedyne WEJŚCIE JAKIE WIDZĘ (HDMI jest out) czyli kaprawy cinch
- chyba najgorsze jakościowo złącze jakie może być mające problem ze
zwykłym PAL. Jeśli założymy że ktoś ma tuner PVR HD i to będzie żróðło
tych TS to po cholerę takie pudełko za ~700-900 zł? Pzecież tunery PVR
nagrywające TS również go odtwarzają.
        Jeśli ktoś nie ma oporów moralnych i chce materiał HD "skądkolwiek" to
też kiepsko to się sprawdza z uwagi na ograniczenia kontenera MKV
jedynie do 1024x768 - czyli na dobrą sprawę PAL, bo nawet 720p
przekracza tą rozdzielczość i pewnie ze względu na słabiutki CPU
99% plików MKV HD wogóle nie zostanie odtworzona. Poza tym jak widać z
jakością takich nonejmów jest bardzo kiepściutko - spójrz na opinie
użytkowników - ostatni post: http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=38178

Jak na 700-800 zł to fatalnie. Przypomnę że WD przy lepszym kursie USD
sprzedawał takie pudełka o niebo lepsze jakościowo za 399 zł już z HDD.
W sumie jedyne do czego przydatne byłoby mi takie pudełko to podłączenie
go do tunera PVR na nagrania i timeshift po USB, a po do LSN domowego po
eth jako NAS. Wątpię jednak czy się da. Już prędzej zbuduję coś takiego
z normalnego małego peceta SFF w oparciu o wspomniany FreeNAS itp.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938