Re: XP+Vista+Linux na jednym dysku różne partycje

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 19:10:07 MET

Bo to jest dziwaczna koncepcja.
        To po co instalować to distro, skoro i tak nie będzie do niego dostępu,
chyba że za każdym razem będziesz ręcznie ustawiał partycję
aktywną, bądź korzystał z jakiegoś bootloadera z pendrive itp -
niewygodne strasznie.

        Oczywiście. LILO już rzadko się stosuje, ale aktualny GRUB spokojnie
radzi sobie z XP, Vistą i nawet Windows7 beta 7000 - rozpoznaje ten
ostatni jako Longhorn. No i oczywiście wszystko ładnie dopisuje do menu
z wyborem systemów, poza swoimi opcjami parametrów kernela, zazwyczaj
memtestem itp.

        Jw. Windows instalujesz zawsze od najstarszego, do najnowszego
czyli najpierw XP, potem Vista/Win7, a na końcu linuksa. Plik
konfiguracyjny GRUBa jest ładnie okomentowany, więc bez problemu
ustawisz sobie potem jako domyślny najczęściej używany system i
odpowiednie opóźnienie autobootowania.

TuffEnuff pisze:
> ja bym instalowal wpierw linux potem xp na koncu viste co do loadera to
> kwestia odpowiednich wpisow,zalezy od jakiej dystrybucji lilo jesli
> jakis slack sadze ze da rade ale nie probowalem;>

        Robiłeś to czy tak sobie piszesz i chcesz komuś zaszkodzić?
Zgodnie z logiką instalowałem zawsze w sposób podany wyżej i nie wpadłem
na taki pomysł, ale jestem niemal pewny, że XP po prostu dopisze się do
MBR i nadpisze odwołąnie do GRUBa bez pytania - tak już ma że włazi z
butami. GRUB ładnie prosi o potwierdzenie czy ma być dopisany do parycji
czy do MBR, a i w tym ostatnim przypadku dopisuje praktycznie z automatu
instalacje windows.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938