Re: mocowanie laptopa w samochodzie

Autor: michalek <m.michales_at_gmail.com>
Data: Tue 17 Mar 2009 - 08:27:14 MET

"Artur Halaczkiewicz" <arturhalaczkiewicz@gmail.com> wrote in message
news:gpmf40$lhc$1@news.wp.pl...
> Witam,
> wybieram sie w dluzsza podroz z dzieciakami na tylnym siedzeniu i
> wymyslilem ze fajnie bedzie wlaczyc im jakis film w drodze. Najlepszym do
> tego celu wydaje mi sie laptop /bardzo tani bo nie musze go kupowac:)/.
> Ale niestety stanalem przed problemem zamontowania go z tylu auta.
> Przejzawszy siec
Wiesz moje rozwiązanie jest nie-pecetowe ale może posłuchaj też kilku
argumentów anty-- (moje dzieci już dawno wyrosły, ale jeździłem
z nimi nawet trasy 1500km, zarówno w dzień jak i w nocy).

1. Patrzenie w ekran z filmami lub gierkami może dużo szybciej spowodować
ból głowy lub potrzebę "rzucenia pawia" a taka przypadłość dzieciom
się zdarza w podróży
2. Pozostawiasz w ten sposób dalej układ "jak my (dzieci) nie lubimy
jeździć tak długo bo to takie nudne i nieciekawe. Tymczasem można
dzieciaki zająć rozmową, zwracaniem im uwagi na ciekawe (dla dzieciaka
wszystko potrafi być ciekawe - nawet mijany most albo rzeka) rzeczy,
widoki w podróży. No chyba że dzieciak z gatunku wychowanych na
TV i grach i nic niemultimedialnego go nie rusza
3. Można dzieciakom puszczać piosenki dziecięce z kasety/płyty
a nawet z nimi próbować je pospiewać (ja wiem że to "niemęskie"
ale jeśli chcesz byc dobrym tatusiem to właściwa droga)
4. Można je po prostu wciągać w rozmowę na temat tego co
mijamy za oknami.

Zakładam że oprócz Ciebie jedzie tez jeszcze jakaś osoba dorosła
wtedy wszystko to dużo łatwiej realizować, ale jeśli jedziesz sam
to tym bardziej nie licz na to że filmem z lapka "kupisz sobie spokój"
bo zaraz będzie "tata cofnij mi trochę" "a Jurek mi zagłuszył/zasłonił"
itp. itd.

A lapek w szelkach to przedmiot do fruwania przy (odpukać) kolizji
lub b.gwałtownym hamowaniu i najlepsza droga do bólu głowy
lub hafta w samochodzie.

p.s. A tak żartem - bez obrazy - niedługo nie będziemy mogli/chcieli
pójść wysrać się bez oglądania filmu lub grania na komputerze
w tym czasie???