Re: Komputer do internetu

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 00:18:31 MET

Dnia Fri, 13 Mar 2009 13:27:10 -0700 (PDT), kruszyzna2@o2.pl napisał(a):

> Witam,
>
> Potrzebuje zakupic tani komputer do korzystania z aplikacji biorowych
> i internetu. Powinien byc stabilny i cichy. Komputer ma dzialac w
> trybie 24/7. Interesuje mnie budzetowy, energooszczedny sprzet ze
> zintegrowana grafika i dzwiekiem, w cenie maksymalnie 1000 zl.
> Wymagania dodatkowe to mozliwie duzy dysk twardy, 2 gb ramu i
> nagrywarka dvd. Mysle o Sempronie LE 1250 i plycie na chipsecie nvidia
> 430, ale chetnie wyslucham innych propozycji. Bardzo prosze o dokladna
> przykladowa konfiguracje. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

nvidia 430 to mostek południowy, obecnie trochę ciężko dostać bo jest dość
stary, ale się nadaje (sam go mam w kompie).

Przykładowa konfiguracja, żeby było dobrze, cicho i niedrogo:
płyta: Asus M2N-CM DVI GeForce 7025 - ważne, że ma wyjścia d-sub (vga) i
dvi
precek: Sempron LE 1250 może być, ale niewiele droższy jest wydajniejszy
Athlon 64 LE-1640. Jakby boksowy cooler był za głośny, to wymienić na
Arctic Cooling Freezer 64 Pro PWM.
Dysk: Samsung SpinPoint F1 320 GB HD322HJ (ważny jest podany symbol, zwróć
uwagę, żeby dysk nie był w "technologii" starszej niż 320 GB na talerz) lub
większy jeśli potrzebujesz. Jeśli będzie za głośno wibrował, to wsadź go do
tego: http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522
ram: GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5 (nie CL6!)
napęd: LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS30/NS40 bulk black (Serial ATA)
zasilacz: Topower SilentEZ 350W
obudowa w zasadzie dowolna bez zasilacza, może być micro-ATX, aby z tyłu
było miejsce na ewentualny wentylator 12 cm. W praktyce jest tak, że im
bardziej udziwniony ("odlotowy") wygląd, tym jest mniej praktyczna.

Całość w komputroniku to ok. 1000 zł, ale jak poszukasz to pewnie
znajdziesz taniej.

--
GLaF