Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 14 Mar 2009 - 17:25:16 MET

gargamel pisze:

> jesteś pewien że TC nie ma tylnej furtki?

        Jestem przekonany że nie. Dlaczego, odpowiedź poniżej.

> tylko nie mów że jesteś e stanie przeanalizować 20MB kodu?:O) nie
> wspominając o posiadaniu kosztownego kompilator:O)

        Uważam, że przy jeszcze stosunkowo niewielkim projekcie o tym
znaczeniu i takiej rzeszy użytkowników jest wielu ludzi o znacznie ode
mnie większej wiedzy programistycznej, którzy to już robili. Nie mam
najmniejszych wątpliwości, że są wśród nich zarówno blackhaty i
whitehaty, niemniej jednak nic nie wiadomo o lukach czy backdorach tego
oprogramowania. Jedyna słabość o jakiej słyszałem to średnio praktyczne
metody z zamrażaniem pracujących modułów pamięci i zgrywaniem ich
zawartości w ciągu do 10 min od odcięcia zasilania by odczytać klucz
kryptograficzny.
        Uwzięliście się na te gwarancje, ale ja to ujmę od drugiej strony - nie
ma oprogramowania bezbłędnego czy takiego, któremu bez najmniejszego
wahania zawierzyłbym życie, ale z dostępnych dla normalnego człowieka z
ulicy rozwiązań kyptograficznych TC jest tym, któremu ufam najbardziej.
O powodach pisałem m.in. w poprzednim poście
- oprogramowaniu komercyjnemu z terenu UE/USA po tym po prostu nie ufam.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938