Re: Kontrast i jasność.

Autor: animka <animka_at_to.nie.ja.wp.pl>
Data: Mon 09 Mar 2009 - 00:12:50 MET

Grzegorz Krukowski pisze:

> Ty coś mylisz. Częstotliwość odświeżania ma być taka, jaką podeje
> producent LCD - 60/75 Hz, nic innego. Rozdzielczość powinna być
> natywna. Jak masz za małe literki to w ustawieniach ekranu zwiększasz
> wielkość czcionki, dowiadując się przy okazji, które programy mają za
> nic reguły tworzenia interfejsu w Windows.

Wiesz co zauważyłam? Dopiero teraz, bo w drugim, zwykłym monitorze tego
nie dostrzegłam.
Jak powiększę czcionkę ikony na pulpicie, albo ikonę to zwiększa się
czcionka w oknie Eksploratora Windows i Panelu Sterowania, jest nawet
ładniejsza, czerniejsza. Niestety za duża czcionka pod ikonami na pulpicie
brzydko wygląda i kombinuję co by tu zrobić, żeby na pulpicie były ikony
bez podpisów. Pewnie system by padł :D

> Pilnując się tych reguł wszystko powinno być OK.
>
> KILu wspomniał wcześniej o przebarwieniach przy regulacji obrazu. Ma
> on asolutną rację ale ;) To ale polega na zastosowaniach monitora -
> jeżeli nie używasz go do grafiki, to do tego żółtawego odcienia szybko
> się przyzwyczaisz, GUI będzie ciągle czytelne a oczka nie zostaną
> oślepione. Problem się pojawia, gdy zaczyna być istotna grafika, a
> właściwie wierność oddania kolorów.
>
> A po trzecie, nie rozumiem jak czcionka może być za jasna? Masz
> nietypowy układ kolorów?

Nie wiem jaki mam układ kolorów, nie znam się na tym. Jak ustawić te
kolory, bo automatycznie to mi tak ustawia, że oczy na wierzch wychodzą
(ten blask świecący).
Zrobiłam zrzut ekranu, tzn okna Eksploratora Windows i miałam podać linka
do tego obrazku. Zdziwiłam się jak na zrzucie zobaczyłam ładną, grubiutką
i czarną czcionkę. Przeciwieństwo tego co jest w rzeczywistości :-(

--
animka