Re: Wybór monitora - konkretne potrzeby - asus, pva, duży piksel

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 25 Feb 2009 - 02:03:15 MET

** Caller76 <caller76@tnijziomalu.o2.pl> wrote:

> Więc efektem ubocznym tej metody sa kolorowe krawędzie, również postrzeganie
> JASNOŚCI poszczególnych kolorów jest inne, więc algorytmy renderujące
> czcionki mają wiele do roboty - dlatego widać tak wielkie różnice pomiędzy
> Creartype pod Linuxa i pod Winde a nawet róznymi wersjami algorytmu pod
> Winde.

Gwoli ścisłości nie pod Linuksa bo nie ma czegoś takiego jak biblioteka
renderująca fonty (BTW fonty - nie czcionki) tylko ogólnie biblioteki, które
albo mają wykupione licencje (prawo patentowe) na dany algorytm renderowania
albo nie mają. Pod Linuksem używam tych samych (opatentowanych przez Apple)
algorytmów hintingu co pod Windows. Kwestia przełączenia opcji przy
kompilowaniu biblioteki - skompilowałem sobie z opatentowanym algorytmem, teraz
mnie pozywajcie. :)

> A teraz wracam do monitorów i wielkości piksela.

> Nawet godząc się z kolorowymi krawędziami (ja się akurat z tym nie godzę), to
> ich postrzeganie będzie niewielkie jedynie w monitorach z MAŁYM PIKSELEM,

Zdefiniuj mały piksel.

> na tych z DUŻYM widać ordynarne kolorowe plamki wokół czcionek - dlatego ja
> (i wiele innych osób) woli kanciaste ale CZARNE czcionki, niż wygładzoną
> kolorową mozaikę. http://www.microsoft.com/typography/cleartype/mmm.gif

A ja wolę dobre monitory. :)