Re: jaki zasilacz i dysk do cichego serwerka na celeronie 300A ?

Autor: dobrov <dobrov0_at_interia.pl>
Data: Sun 22 Feb 2009 - 16:36:35 MET

Konrad Kosmowski pisze:

> Flash nie jest wcale taki drogi. 8GB znajdziesz za około 60zł (tyle samo IMHO
> zapłacisz za taki dysk jak chcesz bo takie są w cenie złota), do tego
> przejściówka CF/IDE (ok. 40zł) i masz bezgłośny dysk.

Ha - o tym nie pomyślałem. 8GB wystarczy mi z okładem.
A jak jest z trwałością takiej karty? Wiadomo, że flash ma ograniczoną liczbę zapisów.
Nie potrafię niestety ocenić jak bardzo taki system potrafi katować wybrane sektory.

Pisząc "flash" miałem na myśli gotowe, pojemne dyski, SATA lub ATA. Spodziewam się, że
tam jest chyba jakaś logika zapobiegająca nadmiernemu katowaniu sektorów (jakieś
statystyki może i przemapowania ?). Do tego duża pojemność i wychodzi wysoka cena.

> Na komputerowych szrotach możesz kupić za grosze stare komputerki Compaq (może
> inne też, ale ja takiego miałem i tego mogę polecić) w obudowie slim z
> procesorem P2 350MHz. Procesor jest chłodzony pasywnie, wiatrak na zasilaczu (o
> ile nie jest uszkodzony) uruchamia się tylko w momencie rozruchu aby się
> przedmuchać i potem działa praktycznie bezgłośnie.

Nie planowałem wymieniać obudowy ani tych części co mam. Celeron 300A niepodkręcony
grzeje się mało. Może nawet mu obniżę zegar na 266 czy 233 i spowolnię
wiatrak (nie pamiętam czy on sam steruje obrotami).
Mógłbym ew zmienić obudowę gdyby trafiła się jakaś BARDZO mała - żeby mi miejsca nie
zajmował. Nie będzie w nim na stałe cdroma, stacji dyskietek a dysk może będzie na CF :)
Niestety karta grafiki być musi bo zintegrowana nie jest.
Czy można gdzieś dostać jakieś takie pomniejszone obudowy z cichym zasilaczem lub
bez zasilacza ale z miejscem na typowy ATX?