Re: jaki zasilacz i dysk do cichego serwerka na celeronie 300A ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 21 Feb 2009 - 00:20:42 MET

** dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote:

> Witam Zamierzam postawić cichy serwerek o niedużej wydajności na celeronie
> 300A w płycie asus P2B. Być może nawet obniżę częstotliwość procesora o ile
> się da.

> Poszukuję do tego zestawu niedrogiego a bardzo cichego zasilacza oraz dysku
> twardego.

> Dysk nie może być flashowy ze względu finansowego.

Flash nie jest wcale taki drogi. 8GB znajdziesz za około 60zł (tyle samo IMHO
zapłacisz za taki dysk jak chcesz bo takie są w cenie złota), do tego
przejściówka CF/IDE (ok. 40zł) i masz bezgłośny dysk.

> Musi być być na UDMA - są jeszcze takowe w ogóle ??? No i powinien być maks
> cichy. Szybkość i pojemność ma małe znaczenie.

> Co do zasilacza: czy w ogóle nowy zasilacz ATX zagra mi ze starą płytą asus
> p2b? Czy są jakieś zasilacze, które mając bardzo cichy wiatrak potrafią go
> dodatkowo wyłączyć jeżeli w środku nie ma upału? Komputer będzie miał małe
> zapotrzebowanie na moc, być może całkowicie pasywne chłodzenie za wyj.
> procesora by wystarczyło?

Na komputerowych szrotach możesz kupić za grosze stare komputerki Compaq (może
inne też, ale ja takiego miałem i tego mogę polecić) w obudowie slim z
procesorem P2 350MHz. Procesor jest chłodzony pasywnie, wiatrak na zasilaczu (o
ile nie jest uszkodzony) uruchamia się tylko w momencie rozruchu aby się
przedmuchać i potem działa praktycznie bezgłośnie.

Sam miałem coś takiego na serwerek w domu i szczerze mówiąc jest to sprzęt nie
do zajechania, pod ziemią można zakopać, a będzie działał. :)