Re: Trzeci monitor - jest szansa?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 17 Feb 2009 - 01:33:31 MET

** Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> wrote:

> Mam 2-monitorowa karte graficzna w złączu AGP. Czy jest szansa podłączyć 3-ci
> monitor, wkładając następną kartę w złącze PCI?

Tak.

> Płyta główna to Asrock K8Upgrade-NF3, Istniejąca karta AGP to Radeon 9200 SE
> lub Matrox Millenium Dual Head Co wetknąć w PCI? Czy to prawda, że trzymać
> sie albo Radeonów, albo Matroxów i nie mieszać producentów?

Nie wiem jak się mają do siebie sterowniki tych firm, ale jeżeli chodzi o *sam*
sterownik to w przypadku większości systemów operacyjnych to działa normalnie.
Problem zaczyna się w momencie w którym instalator sterownika (najczęściej pod
Windows) oprócz samych surowych sterowników chce Ci wepchnąć swoją nakładkę,
wtedy trochę trzeba porzeźbić w systemie (wywalić nakładki z szeroko pojętego
autostartu).

Poza tym to zasadnicze pytanie jakie masz monitory? Ze złączem cyfrowym? Może
zamiast inwestować w przestarzałe technologie lepiej kupić kartę graficzną
quad-head (najczęściej są wyposażone w dwa złącza DVI-D). lub wymienić płytę
główną na nowszą z w miarę sensownym GPU i złączem cyfrowym? Różnica w cenie w
zasadzie (no może 100zł?) będzie niewielka, a jakościowo skoczysz o
przynajmniej jedną przegródkę.