Re: Male biuro, a zabezpieczenie danych osobowych.

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Mon 16 Feb 2009 - 19:31:52 MET

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości
news:gn6c9l$mj6$1@news.wp.pl...
> Nie żartuj sobie - pytanie o ochronę fizyczną jest jak najbardziej
> sprzętowe.
>
> Teoretycznie mogę sobie nawet wyobrazić, że komp stoi w metalowej szafie z
> wyprowadzeniem dla monitora i klawiatury ;-)

Fizyczna ochrona danych osobowych nie jest problemem stricte sprzetowym -
stad moj zart z zasilaczem... Dotyczy nie tylko sprzetu komputerowego, ale
zabezpieczenia pomieszczen, gdzie dane osobowe sa przechowywane, sposobu
dostepu do tych pomieszczen, dostepu zdalnego i jego zabezpieczen, sposobu
przechowywania kopii zapasowych i kilku innych...

Do tego dochodzi ochrona danych na poziomie systemu operacyjnego, aplikacji,
oprogramowania dostepowego i jeszcze czegos tam, czego juz dokladnie nie
pamietam, bo robilem to z 5 lat temu...

Poza tym mam niejasne wrazenie, ze chcesz zabezpieczyc te dane, ale nie do
konca zdajesz sobie sprawe, ze musisz zglosic wniosek do GIODO o zgode na
ich przetwarzanie. A GIODO ci taka zgode wyda, jesli spelnisz warunki
opisane w linkach, ktore przytoczyles...

Jeszcze z innej beczki - komputer w metalowej szafie z monitorem i
klawiatura na zewnatrz NIE JEST ZADNYM zabezpieczeniem - chociazby dlatego,
ze ma monitor, ktory moze widziec osoba nieuprawniona - czyli osoba ta ma
dostep do danych osobowych...

Jesli chcialbys zglebiac bardziej temat, mozesz siegnac do tzw Orange
Book... ale to jest lektura niewiele lzejsza od GIODO, w dodatku pisana po
angielsku (tak w najwiekszym skrocie jest to zestaw dyrektyw, definicji i
podzial systemow bezpieczenstwa zrobiony na potrzeby armii amerykanskiej).

Pozdrawiam
Michal